Intrebarea cea mai frecventa adresata de cei care doresc sa vanda afaceri este cum sa gaseasca cumparatori. Stim ca utilizarea formei obisnuite de publicitate nu aduce succesul in procesul de vanzare. Este nevoie de discretie si confidentialitate.
Intentia de vanzare a companiei, cel putin in prima faza, nu trebuie sa fie cunoscuta de catre clienti, furnizori, creditori, concurenti si chiar angajati.
Este nevoie de multa discretie si tocmai de aceea folosirea unui broker de afaceri (intermediar) face ca operatiune de vanzare a afacerii sa se realizeze in acest mod.
Rolul nostru este sa asiguram realizarea cu succes a tranzactiei de vanzare a afacerii, pastrand totodata confidentialitatea. Ne vom asuma cel putin urmatoarele sarcini:
Urmatorii pasi vor fi parcursi impreuna cu noi.
Pasul 1: Definirea profilului potentialului cumparator al firmei.
Cautam un antrepnor din zona in care se afla compania si desp care stim ca are planuri de crestere prin achizitii. Sau un antrepnor dintr-o alta regiune, dar care a facut achizitii in mai multe zone geografice. Cineva care este pe acelasi profil sau pe un profil complementar afacerii. O persoana care cauta o afacere care are certificarile pe care compania le detine. Un investitor sau un grup de investitori care activeaza in mai multe zone geografice pe obiectul de activitate al al acestei firme. Un angajat, un concurent sau un furnizor cu o strategie de dezvoltare prin achizitii.
Pasul 2: Determinarea modului de abordare al potentialului cumparator.
De cele mai multe ori IMM-urile se transfera intre un vanzator si un cumparator care se gasesc in aceeasi zona de piata. Va trebui sa stabilim cum ne adresam potentialului cumparator astfel incat sa fie pastrata discretia.
Pasul 3: Canalele utilizate pentru promovarea vanzarii.
Inainte de a ajunge pe site-uri care promoveaza anunturi de vanzari de afaceri, ar trebui abordate retelele apropiate noua, pcum bancheri, contabili, avocati, asociatii de afaceri. Ulterior, in functie de specificul si marimea companiei, vom analiza varianta de promovare prin site-urile specializate de anunturi, gestionand cu mare atentie informatiile pe care le facem publice.
Pasul 4: Stabilirea modului de desfasurare a intalnirilor cu potentialii cumparatori.
Pasul 5: Incheierea tranzactiei si realizarea operatiunilor specifice de transfer.
Tariful perceput este de tipul comisionului de succes, cuprins in intervalul 3% - 5% din valoarea tranzactiei.